Veelgestelde vragen door kandidaten

    Veelgestelde vragen

  • Ik heb gesolliciteerd op een vacature. Wat nu?

    Allereerst: dankjewel voor jouw sollicitatie. Je ontvangt direct een automatische ontvangstbevestiging. Binnen 3 werkdagen neemt een van de Jobdrive-collega’s contact met je op om de volgende stappen te bespreken. Hoor je niets? Ojee, dan kan het niet anders dan dat er iets misgaat. Bel ons dan direct even via 0229-820 990 zodat we sorry kunnen zeggen en kijken wat de status is.
  • Ik ben uitgenodigd voor een gesprek op jullie vestiging. Hoe werkt dat?

    De Jobdrivers zetten koffie. Of thee. We hebben samen een goed gesprek. Over jou. En jouw wensen. Om zo te achterhalen welke/of de baan bij jou past. Hebben we een match dan bereiden we je goed voor op de vervolgstappen, zoals een gesprek bij de werkgever. Een tip voor jou: lees de vacature waarop je hebt gesolliciteerd nog even door en noteer al je vragen. Jij krijgt de ruimte om die vragen te stellen en wij geven antwoord.
  • Ik mag beginnen. Kom ik direct bij Jobdrive in dienst?

    Als je via Jobdrive start in een nieuwe baan dan kan dat via uitzenden, detacheren of werving en selectie. Van tevoren hebben we al besproken of dat is op uitzendbasis, via detachering of dat je meteen een contract tekent bij de werkgever.
  • Is Jobdrive een betrouwbaar uitzendbureau?

    Absoluut. Dat je op Jobdrive kunt rekenen lees je terug in de verhalen van ervaringsdeskundigen: de mensen die wij eerder bemiddelden en klanten met wie wij samenwerk(t)en. Wij hebben (opr)echte aandacht voor mensen, werken samen aan plezier en zijn gedreven in werk. Met elkaar werken we aan groei. Los daarvan zijn we aangesloten bij de Algemene Bond Uitzendondernemingen. Deze brancheorganisatie vertegenwoordigt 65% van de uitzend- en payrollbranche. Als ABU-lid staan wij voor kwaliteit en goed werkgeverschap. Daar profiteren de mensen van die op uitzend- of detacheringsbasis via Jobdrive aan de slag zijn doordat zij een goede cao krijgen. Ook ervaren onze klanten het voordeel want zij blijven flexibel en concurrerend.
  • Wat betekent het dat jullie NEN 4400-1 gecertificeerd zijn?

    Onderaan de streep houdt de NEN 4400-1 certificering in dat wij voldoen aan de kwaliteitseisen die horen bij een financieel betrouwbare uitzendonderneming. Denk hierbij bijvoorbeeld aan eisen als het gaat om personeels- en loonadministratie. Jobdrive voldoet sinds oktober 2007 aan de NEN 4400-1 norm. Deze certificering en audits zijn uitgereikt c.q. uitgevoerd door VRO. De Stichting Normering Arbeid beheert een openbaar register van ondernemingen die voldoen aan NEN 4400. Op de site van de Stichting Normering Arbeid zijn alle financieel betrouwbare uitzendondernemingen met dit keurmerk opgenomen. Een actuele NEN 4400-1 verklaring van registratie van Jobdrive kun je downloaden.
  • Wat betekent het voor mij dat jullie lid van ABU zijn?

    Als ABU-lid staan wij voor kwaliteit en goed werkgeverschap. Daar profiteren de mensen van die op uitzend- of detacheringsbasis via Jobdrive aan de slag zijn doordat zij een goede cao krijgen. Ook ervaren onze klanten het voordeel want zij blijven flexibel en concurrerend. ABU staat voor Algemene Bond Uitzendondernemingen. Deze brancheorganisatie vertegenwoordigt 65% van de uitzend- en payrollbranche.
  • Ik ben een uitzendkracht/gedetacheerd. Bouw ik dan ook vakantiegeld op?

    Absoluut. We zijn aangesloten bij de ABU en volgen deze cao. Daarin staat vast dat je bij ons elke week 8,33% vakantiebijslag opbouwt. Gewoon bovenop het salaris. Hoeveel vakantiegeld of vakantietoeslag je al hebt opgebouwd, vind je terug op jouw loonstrook. We betalen het door jouw opgebouwde vakantiebijslag elk jaar uit in de eerste week van juni. Stop je eerder met je werk via Jobdrive, dan betalen we de resterende nog openstaande reservering voor vakantiebijslag automatisch uit samen met jouw laatste salaris.
  • Hoe geef ik mijn gewerkte uren door?

    Dat is niet nodig. Wij ontvangen wekelijks de uren van de opdrachtgever en vervolgens zorgen wij voor de uitbetaling. Afhankelijk van de opdrachtgever is dat op maandag of op dinsdag. Mocht de opdrachtgever niet in staat zijn om dit zelf aan ons door te geven dan zullen wij jouw vragen om aan het eind van de week jouw uren te mailen via uren@jobdrive.nl. Wij regelen vervolgens de rest.
  • Waar kan ik mijn loonstrook bekijken?

    Al voordat je start met werken ontvang je de inloggegevens van jouw persoonlijke account voor ons Jobdrive portaal. Dit online portaal heet Flexwrapp. Via dit portaal heb jij digitaal toegang tot jouw gegevens. Je hebt dus altijd en overal inzicht in je loonstroken, gewerkte uren en jouw contractgegevens. Mocht je via ons starten bij een van onze opdrachtgevers dan sturen wij jou uiteraard een heldere uitleg over deze omgeving zodat je goed voorbereid bent. Kom je er dan nog niet uit dan kun je ons bellen op 0229-820990.
  • Ik ben een uitzendkracht of gedetacheerd. Bouw ik dan ook pensioen op?

    Absoluut. We zijn aangesloten bij de ABU en volgen deze cao. Daarin staat vast dat je een aanvullend pensioen opbouwt. Dat start zodra je 26 weken via Jobdrive werkt en als je ouder bent dan 21 jaar. De pensioenregeling loopt via de Stichting Pensioenfonds voor Personeelsdiensten (StiPP). Heb je vragen over je pensioenopbouw? Laat het ons weten. We staan voor je klaar.

#JustAsk

Staat je vraag hier niet bij?

Jij hebt een vraag? Dan verdien je een antwoord. Check of jouw vraag een #VeelgesteldeVraag is. Staat je vraag er niet bij? Bel ons via 0229-820990 of loop binnen in onze vestiging aan de Nieuwstraat.

#StayTuned

Nieuwe vacatures

in je mailbox?

Ja dat wil ik!